یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

امیر مولایی: چه پربارتر از اینکه خاطرات ادبی و فرهنگ را از زبان کسی بشنویم که خود از پیشاهنگان این عرصه در دوره‌ معاصر بوده است.

کتاب

و چه آموزنده‌تر از اينكه رويدادهاي سياسي و بسياري از سياست‌ورزان مهم دوران‌مان را از صحبت‌هاي كسي بشناسيم كه خود در بطن امور سياسي حضور مثمر داشته. و چه پرمغزتر از اينكه خاطرات جواني كسي را گوش دهيم كه از نام‌آوران و ماندگاران اين فرهنگ شمرده مي‌شود. و البته چه غنيمتي بالاتر از اينكه تمام اين روايات به قلم شيوا و بياني روان باشد و لذت اين درك و دريافت، با شيريني سخنوري درآميخته باشد.

«به روايت سعيد نفيسي» نوشته‌هاي اديب، محقق، مورخ، مصحح زبده و گفته‌‌هاي كسي است كه مهارت‌ها و تخصص‌هاي خود او نيز معرفي جداگانه‌اي مي‌طلبد؛ پزشكي كه تا 11پشتش همه پزشك بودند و همگي صاحب مقام و كمال. البته نشاني‌هاي اين نسب در لحن نوشته‌هاي نفيسي كم‌شمار نيست.

كتاب مزبور گردآوري نوشته‌هاي گوناگون او است و در اين ميان نوشته‌هاي شيرين و خاطره‌انگيز نيز بر قدر كتاب افزوده است، مخصوصا نوشته‌هاي مربوط به تهران قديم كه عنوان آنها «باغ‌ها، ميدان‌ها، خيابان‌ها و دروازه‌ها» است. كتاب را عليرضا اعتصام گرد آورده و البته مقدمه‌اي به قلم خود و يكي‌دو تن از بزرگان درباره نفيسي آورده كه باب بسيار مطلوبي است براي ورود به شهر اين كتاب.

کد خبر 306974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha